2013.04.01.
09:55

Írta: woluz

Hogyan lehet fogyni? - Diéta 1. rész

Diétával. Ez az első és legfontosabb pont. Ha nem diétázol, nem fogysz le.

  • Nincs semmiféle szer, amivel fogyni lehet diéta nélkül.
  • Nincs "fogyasztó", edzés, gép vagy készülék.
  • Diéta nélkül fogyni nem lehet! - aki az ellenkezőjét állítja, hazudik!
  • Célirányosan fogyni egy testrészről nem lehet. Genetikailag meghatározott, hol tárolódik a legtöbb zsír és honnan tűnik el utoljára. Nem lehet a problémás területeket se edzéssel, se zsírégetővel fogyasztani.
  • Az éhezés nem fogyaszt, hanem az izmokat bontja, ami gátolja a zsírégetést. A táplálkozásnak felkeléstől lefekvésig kel tartani, a "6 óra után nem eszünk" elv baromság és káros.
  • Az összes sztárdiéta baromság!
  • Jegyezzük meg, nem a testsúlyunkból kell veszítenünk, hanem a zsírból, az izomvesztés nem jó (nőknél sem)!
295402_454734377926742_1794658370_n.png

Az alábbi cikkek elolvasása, minden életmódváltónak és nem csak fogynivágyónak kötelező

Senkit ne ijesszen el a sárga testépítő oldal. Nem vagyok testépítő, és súlyok is csak a szükséges gyakorlatokhoz vannak a kezemben, de biztosan állíthatom, hogy a legkorrektebb és legjobb cikkeket, amik a testeddel kapcsolatosak itt tudod elolvasni!

Elsőre biztos soknak tűnik, de fontos, hogy tisztában legyél az alapokkal, és hogy ne csak átpörgesd a cikkeket, hanem OLVASD EL, a saját érdekedben. Azért, hogy majd sikerélményed legyen és ne egy gyenge próbálkozás a változáshoz.

733806_600971209931333_769768179_n.jpg

A diéta nem egyenlő a koplalással!

Felejtsd el a csoda fogyókúrákat, mert csak kiéhezteted a tested. Ezeket a fogyókúrákat arra lapozzák, hogy valamelyik tápanyagot megvonják tőled (fogyni fogsz, de elsősorban a vizet adod le és az izmodat), és azzal, hogy megvonsz magadtól fontos tápanyagokat pedig vészreakciókat indítasz be a testedben. Tehát ezek a gyors csoda fogyókúrák romboló hatásúak és általában több izom vesztéssel járnak, mint zsírvesztéssel. Amit pedig leadtál vissza is jön kamatostul, amint visszatérsz a régi ételekre.Továbbá Fáradt leszel, levert, éhes, falórohamok jöhetnek rád és oda a siker élmény...
546434_411934992168290_105975152_n.jpg
A fogyáshoz tehát ENNI kell! Szerencsédre nem is keveset. Persze nem mindegy, hogy mit és mikor.
  • Ajánlott napi 5X (nekem ez korábban bevált, de persze egyén függő valaki 6x eszik, én mostanában áttértem a napi 4-re, ezt érdemes kitapasztalnod)
  • kb. 3 óránként
  • Reggelezni is kell és vacsorázni is
  • Vacsora nem 6 előtt (a tested nem tudja, hogy mikor van 6 óra), hanem lefekvés előtt 3 órával! Tehát ha Te éjfélkor fekszel, akkor 9-kor egyél utoljára (megfelelően összeválogatott ételeketet). Egy klassz kis cikk az esti étkezésről: Étkezés este – tegyük rendbe végre!
  • Minden étkezés teljes étkezés legyen, tartalmazzon minden tápanyagot. A kaja mennyiséget osszuk el egyenletesen egy napra.
  • Edzés után (főleg erősítő edzés után) fontos az étkezés, ha nincs lehetőséged egy teljes értékű étkezésre célszerű regeneráló étkezés gyanánt egy fehérje turmixot és legalább egy banánt fogyasztani a glikogénraktárak gyors visszatöltéséhez, majd mielőbb egy teljes étkezést.
  • Alacsony glikémiás indexű szénhidrátok (lassúbb felszívódás emésztődés, hosszabb ideig tartó jóllakottság érzés)
  • Zsírmentes fehérje bevitel (csirkemell, pulykamell, tojásfehérje, hal, tofu, zsírszegény túró, fehérje por)
    • a fehérjeszükséglet maximum fele menjen táplálék-kiegészítőből (fehérjepor)
  • Az esszenciális zsírok bevitele elengedhetetlen (pl.: omega3)
  • Ha túl keveset eszel (túl alacsony kalórián vagy), akkor szintén vészreakciókat indítasz be a testedbe és raktározni fog! A fogyás megállhat vagy ha újra rendesen eszel azonnal benyomja raktárba = zsírba. Tehát tilos alapanyagcsere alá menni, tehát ne csináld, hogy 1000-1200-as kalórián vagy alatta akarsz élni. Ezzel kicsinálod a tested.
  • Azt mondják, hogy a heti 1-fél kiló súlyvesztés az egészséges, szerintem inkább fél! Ha sok a túlsúlyod a hirtelen zsírvesztéstől a megnyúlt bőrödnek nem lesz ideje visszahúzódni és később esztétikai problémát okozhat, amit nagyon utálnál. Lásd Jayt.

527834_601947569833697_433812409_n.jpg

Anyagcsere

Fontos, hogy az anyagcseréd pörögjön, ezt az alábbiakkal érheted el

  • Testedzés
  • Izomépítés
  • Gyakori, egészséges rostban gazdag táplálkozás
  • Vitaminok
    Valamelyin összetettebb, nagyobb dózisú multivitamin, C vitamin, és Omega 3 bevitele erősen ajánlott, a diéta és edzések mellé, meg úgy egyébként is! A vitaminokról később bővebben.
  • VÍZ! vagy cukrozatlan, aromamentes teák (legalább napi 2-3 liter)

Saját tapasztalatok, gondolatok a diétáról

  • Mielőtt belekezdessz bármibe is fotózd le és mérd le magad! nagyon fontos, én sajnos nem tettem meg csak kilót mértem és most borzasztóan dühít, hogy a mérleg már irreleváns értékeket mutat az alakomhoz képest, de nincs viszonyítási pontom. Tehát centizd le magad, mérd meg a súlyod, és ha van tolómérőd, akkor számold ki a testzsírszázalékodat is. Hidd el, hogy később baromi motiváló lesz, amikor szembesítheted magad az elért eredményekkel. 
  • Amikor vásárolsz, mindennek nézd a tápértékeit, figyeld a rejtett cukrot (konzerv kukoricában, paradicsomszószban, stb. (üdítőt, műzliket, a főbb cukros egészségtelen mesterséges ételeket amúgyis messziről kerüljük)), nézd a zsír tartalmát, stb.
  • Az alapvető energiát a szénhidrátból nyered, de a megfelelő zsír bevitelre is mindig figyelj oda. Sajnos  a diétám alatt beleestem, abba a csapdába, hogy nem foglalkoztam vele (értsd: próbáltam minimalizálni és volt olyan nap, hogy kb. 10g lehetett az össz. zsírbevitelem). 
    Meg is lett az eredménye: a testem egyszerűen lemerült. Tovaszállt a kirobbannó energiám, rossz kedvű lettem, lebetegedtem, és ami a legsúlyosabb jelzése volt a testemnek 4 hónapig kimaradt a havim (4 hónapig diétáztam, 2 hónapig nem volt gond, 2 hónapig még csináltam, majd megijedtem és leálltam a diétával, és 2 hónap kellett, hogy újra helyre rázódjon a testem). Tehát ÉSSZEL!
  • A gyümölcsök ugyan egészségesek, de magas a cukor tartalmuk, így diétában csak módjával ajánlott enni. Banán, szőlő, mazsola, egyéb szárított gyümölcsök, lekvár, ezek veszélyesek. Almát, citrus féléket, bogyós gyümölcsöket inkább.
  • A magoknak magas a zsírtartalmuk, így ezekkel szintén okosan bánj. Tudod a zsírra szükségesd van, de számold az elfogyasztott magokat is!
  • Azért, hogy teli hassal feküdhessek le, vacsira sokszor salátával tömtem ki magam. Nagyon guszta kis salátáim vannak ám :) Fehérje forrásom este a saláta mellé: tojás, cottage cheese, tonhal, stb.
  • A diétám karácsony előtt egy héttel ért véget. A karácsonyi menü az egészséges életmódunk szellemében készült el. Még a krémes is! Jelentem nem híztam be :) pedig tömtem azt a krémes rendesen. 
  • A diétát egyhuzamban tartani, szerintem max. 3 hónapig szabad, muszáj pihentetned és feltöltened a tested, mielőtt belevágnál egy újabb diétás időszakba. A saját egészséged érdekében. A diéta egészséges, de ugyanakkor hosszútávon megviseli a tested, hiszen a kalóriadeficit elérése érdekében hónapokon keresztül kevesebb kalóriát viszel be, mint, amit elégetsz. A pihenés és feltöltődés persze nem azt jelenti, hogy vissza a régi ételekhez, hanem hogy folytatod a tudatos táplálkozást és mozgást, de akár elhagyod a számolást és az ösztöneidre hagyatkozol. Többet eszel, megengedsz magadnak olyan gyümölcsöket, magokat, mákot, stb, amit a diéta alatt kerültél. Arról, hogy hogyan tovább a diéta után, szintén később írok...
  • IKEA-ban lehet venni, csinos kis étel hordó dobozokat (kb. 400 Ft 3db), női adagban mérve, egy doboz pont egy étkezés :)
  • Mindig nagyobb adagot főzök, hogy ne kelljen minden nap főznöm, és 2 étkezésem (általában a 3-4. megegyezik) így egy napra csak 4 féle ételt kell kitalánom.
  • Nem követem a cikkekben ajánlott reggeli-tízórai-ebéd-uzsonna-vacsora arányokat, magam osztottam szét, mikor mennyit, a lényeg, hogy összességében az adott nap elfogyasztott étel megfeleljen a tervezett mennyiségeknek. Tehát szerintem mindenki tapasztalja, ki, hogy hogyan érzi a legjobban magát a diéta alatt, hogy a legkönnyebb követni azt.
  • Nagyjából minden étkezés tartalmazza mind a 3 tápanyagot, de a nap végén kerüljük a szénhidrátot (már ebben sem vagyok biztos, szerintem elég ha a tápanyag mennyiségét tartod, mindegy, hogy mikor eszed meg).
  • Van néhány minta étrendem, amit ha szeretnél elküldök neked privátban ezeket korábban magam találtam és mentettem le, de szerintem a gazdája nem szeretné, ha publikálnám.

További források:

Alapismeretek, III. rész

5 komment

Címkék: Lépésről lépésre Diétáról

A bejegyzés trackback címe:

http://eletmodvaltasrafel.blog.hu/api/trackback/id/tr815184870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

estrella_ 2013.04.02. 10:23:56

Ez egy nagyon jó poszt, sok "kegyetlen" igazsággal, amit a butaliba magazinokból fogyni akarók nehezen szoktak befogadni. :D
És engem érdekelne a mintaétrended, elküldöd, ha szépen kérlek? Köszi.

LUC1A 2013.06.12. 13:25:45

szia!:) nekem is el tudnád küldeni a mintaétrendet?:)
előre is köszönöm:)

Csáki Erika 2014.07.21. 23:48:23

Szia.nagyon sok jó dolog van amit olvastam nálad.Ha lehetne eltudnád nekem is küldeni a mintaétrendet.előre is köszönöm

Ágnes Hiesmayr Drigán 2015.01.23. 23:01:26

Szia.. :) nekem is eltudnád küldeni a mintaétrendet..?! Elöre is Köszi :)

Szanii 2015.05.21. 13:44:18

Szia :) Tudnál nekem is küldeni mintaétrendet? Köszönöm szépen :)